Acest site se afla în perioada de reconfigurare! În scurt timp va fi adaptat pentru desktop și telefon

SIMPOZION 2021 • ACTIVITĂȚI CONEXE • EXPUNERI

 

LAURA PAMFILOIU
profesor

 

Născută în 7 mai 1976, la Tîrgu Mureș.

Studii:

Absolventă a Facultății de Litere „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, secția Română-Engleză, 1998.

Experiență profesională:

Din 2012 este profesor la Liceul Teoretic Elf unde lucrează și în prezent;

Din 1998 lucrează ca profesor de limba engleză, mai întâi în învățământul preșcolar la Grădinița Țăndărică.

Lucrări publicate și activitate literară:

„Cine locuiește aici?”, Editura Fabulafia, 2021;

„Ceasornicăria lui August”, Editura Via, 2020;

Din  2020, sub umbrela „Academiei Motanov”, conduce ateliere online de creative writing pentru copii;

Publică o povestire în „Nume de cod Flash Fiction”, Antologie Literomania de proză scurtă apărută la Editura Paralela 45 în 2019;

Din 2018 începe o colaborare cu revista „Fabulafia” în care publică  poveștile: „Chimion”, „Cine locuiește aici”, „Croco și cursa de alergări”, „Cea mai fericită zi”;

 „Pălăria bunicului meu”, Editura Via, 2016;

„Visul licuriciului”, Editura Via 2015;

„Povești cu nasturi”, Editura Via, 2014. Cartea intră în finala concursului național de design de carte „Cele mai frumoase cărți din România”;

„Eu, Max și maximonștrii” – caiet de activități și jurnal de lectură al cărții „Regele tuturor sălbăticiunilor”, Editura Arthur, 2014.

 

 

PREDAREA LIMBII ENGLEZE CU AJUTORUL SCRIERII CREATIVE

 

După o scurtă prezentare a cărților pe care le-am publicat a urmat o descriere a câtorva dintre cele mai reușite texte multi-modale pe care elevii mei le-au realizat în cadrul orelor de limba engleză de la Liceul Elf. Titlul acestui atelier este chiar titlul lucrării didactice de gradul 1, pe care îl voi susține în acest an și în care am adunat multe exemple de bune practici realizate la școală.

 

În cadrul atelierului am explicat beneficiile pe care le aduce scrierea creativă învățării unei limbi străine, impactul asupra elevului, dezvoltarea inteligențelor multiple, creșterea încrederii și stimei de sine. Am pornit de la premiza că inamicul numărul unu al învățării este rutina. Un profesor bun trebuie mereu să găsească metode și tehnici noi care să scoată din amorțeală elevii, care să-i provoace și să-i ajute să-și descopere talente și abilități pe care nici nu știau că le au. Utilizarea tehnicilor de scriere creativă la clasă le oferă elevilor șansa de a aduce în clasă experiențe personale, diferite părți ale personalității lor, visuri pe care le au, gânduri opinii. Toate acestea nu ies la iveală în mod obișnuit în predarea clasică, astfel că este extrem de important să le oferim situații de învățare, unde acest lucru să fie posibil.

În sprijinul celor spuse mai sus am adus exemple concrete cu fragmente din producțiile literare ale copiilor: „Jurnalul unui naufragiat”, „Alfabetul poveștilor”, „Interviu cu un portret”, poezii de tip haiku, acrostic sau poem grafic.

 

Utilizarea tehnicilor de scriere creativă la clasă nu dezvoltă doar gîndirea creativă ci și pe cea critică, îi pune în situații noi, îi provoacă să facă alegeri, iar în tot acest timp, uneori fără să-și dea seama îi ajută să învețe o limbă străină într-un mod inedit și cu totul nou.